מה הקשר בין תכנון ירוק לתמ"א 38?

מה הקשר בין תכנון ירוק לתמ"א 38?

קבלנים רבים בכל רחבי העולם בוחרים לבנות את המבנים שלהם בהליך בנייה ירוקה אשר שומר על איכות הסביבה ומשפר משמעותית את האוויר שכולנו נושמים. במידה וגם אתם מעוניינים לשפץ את הבניין שלכם בעזרת בנייה ירוקה אשר תשפר את האוויר שאתם וילדיכם נושמים, חשוב להכיר את הקשר בין תכנון ירוק לתמ"א 38. במסגרת ההתחדשות העירונית כיום יש לא מעט בניינים ישנים בכל רחבי הארץ אשר עוברים שיפוץ במסגרת תמ"א 38. הליך השיפוץ מיועד על מנת לחזק את הבניינים הישנים במטרה להתמודד עם סכנות טבע כמו רעידות אדמה ועוד. אנשים רבים אשר הבניין שלהם עומד לעבור הליך שיפוץ כלל לא מודעים לעובדה שהם יכולים לדרוש בנייה ירוקה.

אל תפספסו את ההזדמנות ושפרו את איכות האוויר שאתם נושמים

פרויקטים רבים של תמ"א 38 ובנייה ירוקה משופצים ללא כל התייחסות לתקנים הרלוונטיים המאפשרים בנייה ירוקה ופוגעים באיכות הסביבה ללא כל צורך. הסיבה לכך נובעת כי הבנייה הרגילה מעט זולה יותר בהשוואה לבנייה ירוקה מה שגורם לקבלנים לא לבנות  בהתאם לתקנים של בניה ירוקה. אך חשוב לדעת כי במידה והגרים בבניין ידרשו מהקבלנים לבנות את כל השיפוץ ואת הקומות הנוספות תוך התייחסות לתקן של בנייה ירוקה ניתן יהיה לשפר משמעותית את איכות הסביבה וכן את האוויר שהתושבים נושמים. חשוב להדגיש ולומר כי הבנייה הירוקה במסגרת תמ"א 38 אינה יקרה משמעותית מהבנייה הרגילה מה שיאפשר לדיירים לנהל משא ומתן אודות איכות הבנייה עם הקבלנים.

במסגרת תמ"א 38, בניה ירוקה לא תעלה הרבה יותר

לכן אם גם הבניין שלכם עומד לעבור שיפוץ והתחדשות חשוב לנצל את ההזדמנות ולידרוש מהקבלן לבנות בהתאם לתקן הבנייה הירוקה (ראו כאן) על מנת שתוכלו לחסוך לא מעט זיהום אוויר ולשפר את איכות החיים שלכם.